Partnering For fremskridt og vækst

Mange hjem-baserede iværksættere vinder nyt terræn med partnering ordninger. Selv om det tager mange former, er kernen i begrebet partnering to eller flere virksomheder gået sammen om at opnå sammen, hvad de kan gøre alene. Partnering med andre virksomheder kan hjælpe dig med at tilbyde en bredere produkt eller service pakke til et bestemt markedssegment, give ressourcer til at håndtere et enkelt stort projekt eller organisere ressourcer til at opfylde dine kunders behov. Uanset scenariet, giver partnering dig billedet af sømløse kapacitet typisk er forbundet med store selskaber.
Selv om det har eksisteret i et stykke tid, ikke forvente at finde faste regler for individuelle partnering aftaler. Med begrebet hurtigt udvikler sig, ligner nogle partnerskaber enheder til sig selv; andre parallelle outsourcing eller udlicitering relationer. Nogle business ejere partner kun under omhyggeligt tegnet kontrakter; andre gør det på et håndtryk. Hvad er vigtigt er at udvikle et arrangement, der opfylder alle involverede parter.
Partnering tillader meget niche-orienterede virksomheder at tjene kunders komplekse behov og at konkurrere mod store virksomheder, der har alle de nødvendige personale i huset. Partnering også tillader dig at håndtere en stor engangsprojekt uden faktisk ansættelse af medarbejdere.
En anden fordel af partnering er, det giver en hjemme-baseret virksomhed mulighed for at vokse betydeligt uden at skulle flytte til en erhvervsmæssig placering.
Få det skriftligt
Mens partnering entusiaster krav der er ingen alvorlige ulemper til processen, bør du stadig gå videre med forsigtighed, især i begyndelsen. Formalisere din aftale med en detaljeret skriftlig kontrakt, der klart definerer hver enkelt partners rolle og ansvar.
Kontrakten dækker hvad hver enkelt er ansvarlig for og hvad erstatningen bliver. Det omfatter også kort- og langsigtede mål. Processen med udarbejdelsen af kontrakten tvinger dig til at tænke tingene igennem og sørg for begge er på samme side før du starter. En forretningsforbindelse er som et ægteskab-it tager arbejde og nogle gange du nødt til at gå på kompromis. Ligesom en vielsesattest ikke garantere et lykkeligt forhold, sikre ikke en kontrakt et vellykket partnerskab.
Selv så, kan en kontrakt give fundament for et gensidigt fordelagtigt forretningsforhold og give dig processer at afslutte Alliancen skulle det blive nødvendigt.
Tænker på alle de ting, der kunne gå galt og hvordan du vil håndtere dem. Hvad nu hvis en af parterne ønsker sig? Hvis partnerskabet opdeler, der holder klienterne? Som underskriver kontrakter? Hvordan vil du håndtere en situation, hvor en partner undlader at opfylde hans eller hendes pligt?
Overveje spørgsmålet om erstatningsansvar ikke kun fra et juridisk synspunkt, men også som det vedrører billede. Hvad sker der, hvis en af partnerne enten udfører dårligt eller undlader at udføre overhovedet? En advokat kan gennemgå din aftale og rådgive dig så du er beskyttet mod juridisk ansvar, men du kan stadig sætte dit omdømme i fare. Tage sig tid til at få at vide en potentiel partner, få tillid til hans eller hendes evner og pålidelighed, og se referencer.
Hvor finder du gode partnere? De er stort set overalt. Klienter kan også tjene som katalysator for et partnerskab, eller kontakt kan ske via forskellige netværk.
Som vellykket som partnering kan være, ikke haste ind i den. Definere din niche og din klient base, og udvikle tillid med dine kunder først. Når din virksomhed er etableret på egen hånd, derefter kigge efter veje hen til forøge den gennem partnerskaber.
Copyright 2004 DeFiore virksomheder

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *